Uten bidrag fra både privat næringsliv og offentlig støtte ville ikke Tour of Norway eksistert. 

Samarbeidspartnere

Generalpartner:

Repsol

Repsol er opptatt av å vise tilhørighet i regionen, og ikke minst være synlige. Samtidig ønsker vi å skape motivasjon for selskapets ansatte. Sykkelsport er noe mange av de ansatte interesserer seg for og vi håper at enda flere vil bli inspirert til å bruke sykkelen aktivt og utøve generell idrettsglede.

Hovedpartner:

  • Maxim?

    Maxim hjelper deg med å nå dine mål uavhengig om du er en profesjonell idrettsutøver eller en mosjonist som ønsker å komme i bedre form. Vi har et bredt sortiment av sportsernæring som er optimalt tilpasset for både styrke og utholdenhet. Produktene er skreddersydd for dine mål og aktivitetsnivå.

  • Visit Norway?

    På den norske måten Det er typisk norsk både å være glad i tradisjoner og opptatt av ny teknologi. Her finner du informasjon om for eksempel stavkirker og norske polfarere - og appene du kan laste ned for å finne mer nyttig info.

Offisielle partnere:

  • Allkopi Netprint?

    Allkopi NetPrint er en av Norges største grafiske leverandør og vi leverer ditt uttrykk på alle flater. Vår produktrekke strekker seg helt fra tradisjonelle trykksaker, storformat og byggetegninger – til design, utsmykning og innovative digitale løsninger. Du finner oss i de fleste byer, hele 18 avdelinger totalt – vi er også tilgjengelig døgnet rundt med vårt online trykkeri Allkopi NetPrint 24/7. Velkommen til oss!

  • Berentsen?

    Berentsens Brygghus AS – Etabl 1895 – Bryggerteamet hos Berentsens og folkene rundt er opptatt av å levere smaksopplevelser til kundene på Sør Vest landet og etter hvert også utover vårt nærområdet. Bryggeriet ligger ved kysten – hvor den røffe og nydelige naturen er med å påvirker den gode smak! Eplemost med kullsyre er en av stjernerytterne på Berentsens sitt lag. Når du har fortjent det – håper vi du smaker på våre produkter. Vi elsker sykkelsporten – den er fair og gir gratis opplevelser til befolkningen!

  • Coop?

    Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1.150 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken.

  • Del Veien?

    "Del vegen" er Statens vegvesens kampanje for å bedre forståelsen mellom syklister og bilister i trafikken. Hovedtema for kampanjen i 2018 er samspillet mellom hverdagssyklister og bilister i byer og tettsteder. Både hverdagssyklister og bilister er altså i målgruppen, og budskapene er «bli sett når du sykler» eller «husk å se etter syklister». De alvorligste sykkelulykkene skjer nemlig fordi syklister blir oversett, selv om det er fullt dagslys, og ulykkene skjer oftest i bynære strøk.

  • KIND?

    KIND is an international, multi-award winning, full-service branding agency. Our head office is in Bergen, Norway. Our team of experts in design, strategy, positioning and content, is spread across the world. This global presence has helped us to create iconic, award-winning, emotive work for market-leading companies across wildly diverse markets. Our work is different. It’s one of a KIND.

  • Norsk Stein?

    Norsk Stein AS produserer tilslag til asfalt og betong, pukk- og grusmaterialer til vegbygging og offshorekonstruksjoner. Me har fire produksjonsstader: Jelsa, Tau og Dirdal i Rogaland, og Larvik i Vestfold.
    Norsk Stein er landets største eksportør av pukk- og grusmaterialer, og omtrent all vår produksjon blir fraktet med båt til våre kunder.

  • Santini?

    Siden 1965 har Italienske Santini produsert sykkeltøy til både proffer og mosjonister, høye og lave, damer og menn – og nå også til Tour of Norway. Santini er anset som en pionerne indenfor sykkelbekledning og har i mange år produsert den mest ettertraktede sykkeltrøyen i verden: VM trøyen.

  • Twentyfour?

    Twentyfour er eid av Norwegian Concept AS som har designet og utviklet sports-/fritidsklær og barneklær siden 2006. Twentyfour handler om godt håndverk og våre klær er designet og utviklet i Kristiansand av våre egne designere. Våre kolleksjoner kombinerer norsk tradisjon med nye fargekombinasjoner, ny design og teknologi og passer både til hverdag og tur. Vår portefølje kombinerer sport og fashion i frilufts-, aktiv livsstil-, ski- og alpint-segmentet. Klær fra Twentyfour passer like godt i byen som på fjellet og de kan brukes til alt i all slags vær. Twentyfour inspirerer til gode opplevelser, hver dag, hele året – uansett anledning.

Lokale partnere:

  • Bremnes Seashore?

  • Dalane Energi?

  • Hinna Park?

  • Pizzabakeren?

  • Sinneshyttå?

  • Sirdal Eiendom?

  • Sirdal Resort?

  • Sirdalsferie?

  • Stavanger Aftenblad?

  • Tellenes Vindpark AS?

Hjelperyttere:

  • Dalane Tidende?

  • Eigersund Parkering?

  • Kodeks?

  • melings?

  • NorDan?

  • Nordsjørittet?

  • Norway Bike Rental?

  • Preikestolen Design?

  • PS?

  • RAYVN?

  • spinn?

  • statens vegvesen?

  • Teccon?

  • Tørst Energidrikk?

  • Vartdal Plast?

  • VB?

  • Westcontrol?

Start- og målsteder (Kommuner):

  • Eigersund kommune?

  • Sokndal Kommune?

  • Stavanger Kommune?

  • Strand Kommune?

Fylkeskommuner:

Rogaland Fylkeskommune

Andre bidragskommuner:

  • Hjelmeland Kommune?

  • Lindesnesfondet?

Andre offentlige bidragsytere og samarbeidspartnere:

  • Fjord Norway?

  • NCE Tourism Fjord Norway?

  • Norske stat?

  • Region Stavanger?

  • Ryfolkefondet?